edUTecNe
. 
Editorial de la  
Universidad Tecnológica Nacional  
U.T.N.  - Argentina
.
DOCUMENTOS
.
Edición electrónica  Aportes para la historia de Internet en la Argentina 
    Overview of Internet use in education in Argentina
Ulises J. P. Cejas - Bernardo Banega
U.T.N. - Rectorado - 1997
 
.
    El artículo de referencia (en inglés) se presentó en el marco de la segunda edición anual de la "Teaching in the Community Colleges Online Conference" (1 al 3 de abril de 1997), auspiciada por la Teaching in the Community Colleges List y el Kapi'olani Community College de Hawaii, EE.UU
El lema de la Conferencia fue "Trends and Issues in Online Instruction"
Ver:  http://kolea.kcc.hawaii.edu/tcc/tcc_conf97/ 
    
    Es interesante notar como en apenas 12 años la evolución de Internet en Argentina pasó de ser un conjunto de proyectos pioneros para transformarse en una realidad cotidiana, tan común - particularmente para la juventud - como la televisión o la telefonía celular. 
    Los autores dejan entrever el entusiasmo que en 1997 generaba un recurso (Internet) cuyas posibilidades y futuro abrían puertas a experiencias innovadoras a nivel mundial. 
      As in the rest of the world, things are happening around Internet on Argentina. We are also actors of this world-wide Big Experiment, which constitutes one of the best examples of a century marked by technological advances and breakthroughs. Internet has realized the Global Village paradigm, and we are now interacting and exchanging knowledge with people from the most remote places of the Earth, or from next door, with equal easiness. As it happens in this Conference.  
      ....... Some of us got notice of this Conference through a U.S. based discussion list. General instructions were e-mailed from Japan, and drafts were accepted from Hawaii. Accordingly, we, the authors, began to assemble facts and ideas for our paper in Argentina. It was a colossal act of faith.
    También es interesante ver que en aquel entonces se repite el mismo desafío que en la actualidad: si bien los medios tecnológicos son importantes, mucho más importante es el uso inteligente que se da a los mismos, especialmente cuando se trata de contenidos educativos. 
      For us, the real challenge is to find the best ways to convey that knowledge in such a virtual world-wide environment. We now face the exciting pioneering task of defining what the contents must be. We must learn how to get the attention of an ever growing audience, made up of people from different cultures and backgrounds, with dissimilar educational levels and who speak different languages. And we must find ways to bring to them our ideas, so that the exact concepts can be grasped. 
..
Ir al artículo completo
Referencia original: 
    http://kolea.kcc.hawaii.edu/tcc/tcc_conf97/pres/cejas.html
Acerca de los autores 
Ulises J. P. Cejas
Bernardo H. Banega
 .
 edUTecNe [Editorial Universitaria de la U.T.N.]
Sarmiento 440 - (C1041AAJ) - Ciudad Autónoma de Buenos Aires - Argentina
edutecne@utn.edu.ar


Volver a la página principal